• يکشنبه ٢١ آبان ١٤٠٢-١١:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٨٩١
کاشانی در انتقاد از ساخت و ساز ۴ طبقه با مجوز ۲۵ سال قبل:3-191

ضوابط ساخت و ساز تغییرات زیادی کرده است

خزانه دار شورای شهر تهران با اشاره به اقدام یکی از نهادها برای ساخت ملکی با مجوز 25 سال گذشته، متذکر شد: با توجه به تغییر قوانین و ضوابط نمی‌توان با پروانه 25 سال پیش اقدام به ساخت و ساز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، حبیب کاشانی، خزانه دار شورای شهر تهران، در یکصد و نود و یکمین جلسه شورای شهر، ضمن تبریک برد افتخارآمیز تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در مقابل تیم برزیل به عنوان قهرمان جام جهانی دوره قبل، نسبت به بی‌تفاوتی مسئولان در خصوص این اتفاق ارزشمند انتقاد کرده و اظهار داشت: این تیم قهرمان جام جهانی دوره قبل بوده و شایسته بود دست کم یکی از مسئولان جمهوری اسلامی، این برد را به بازیکنان و دست اندرکاران این تیم، تبریک می‌گفت. این کار ارزشمند فارغ از آنکه تیم ملی تا چه سطحی بتواند پیش برود؛ واقعاً یک برگشت تاریخی محسوب می‌شود که در تاریخ فوتبال زیر ۱۷ سال در جهان بی‌بدیل بوده است.
کاشانی در ادامه در  خصوص جنایات در حال وقوع در غزه بیان کرد: هر کدام از ما هر اندازه که درباره جنایات رژیم صهیونیستی  بگوییم؛ کم گفته‌ایم. این فاجعه‌های انسانی و این جنایت علیه بشریت هر روز به شکل گسترده‌ای در حال ادامه است. اخیرا نیز ادعایی مبنی بر اینکه اصلاً کشوری تحت عنوان فلسطین وجود نداشته، از سوی برخی اعراب مطرح شده که بافته ذهن آن‌هاست. 
وی افزود: تاریخ نشان می‌دهد که یهودی‌ها از دوره ناپلئون بناپارت، در زمین بودند تا بتوانند کشوری را برای خود ایجاد کنند حتی در جنگ جهانی اول نیز همه تلاش خود را انجام دادند که در نهایت به سرزمین فلسطین رسیدند. در دوره عبدالحمید سلطان عثمانی نیز آنها پیشنهاد کردند که آن قطعه زمین را بفروشد که با مخالفت سلطان عثمانی مواجه شدند. حالا این روش جدید یهودی‌هاست که به دنبال تغییر تاریخ هستند. تاریخی که بر اساس واقعیت نگاشته شده و همه می‌دانند که چه اتفاقی در فلسطین رخ داده است. 
عضو شورا با اشاره به اقدام صهیونیست‌ها در تحریف واقعیت با استفاده از هوش مصنوعی تصریح کرد: آن‌ها تلاش می‌کنند با هوش مصنوعی، یک سرباز اسرائیلی را با گلی در دست و در حالی که لبخند می‌زند در مقابل نوجوانی فلسطینی نشان دهد که مسلح است، سرباز اسرائیلی که دستانش تا آرنج به خون مردم فلسطین آلوده است. یعنی مردم دنیا باور می‌کنند؟! کشوری که هر شب دست کم ۵۰۰ تن را که عمدتاً کودک و نوجوان هستند، به شهادت می‌رساند؛ چگونه می‌تواند سربازش با گل و لبخند از نوجوان فلسطینی استقبال کند. لذا از تمام مردم از هر قشر و طیفی درخواست می‌شود از هر طریقی که می‌تواند تلاش خود را انجام دهد تا بتواند قسمتی از این جنایات را نشان دهد.
کاشانی در ادامه در خصوص آغاز ساخت و ساز ملکی با مجوز ۲۵ سال پیش که متعلق به یکی از نهادهاست، تذکر داد: این ملک در سال ۷۷ پروانه ساخت دریافت کرده اما به طور کامل ساخت نشده است. حالا بعد از گذشت ۲۵ سال صاحب این ملک، با همان مجوز اولیه اقدام به تکمیل ساختمان خود کرده است. با توجه به تغییر ضوابط طی این سال‌ها، از شهردار منطقه درخواست شد موضوع را پیگیری کند؛ با این هدف که برای کسی این اتفاق حمل بر آن نشود که می‌توان با احیای مجوز ۲۵ سال پیش ساخت و ساز انجام داد.
 
مهدی چمران، رئیس شورا با تأیید تذکر کاشانی، توضیح داد: این پروانه برای ۲۵ سال پیش بوده و با ضوابط و مقررات آن زمان صادر شده است و صاحب ملک اجازه ساخت و ساز این تعداد طبقات را ندارد. چنانچه این نهاد قصد افزودن طبقات ساختمان خود را دارد؛ باید مجددا تجدید پروانه صورت بگیرد. 
رئیس شورا در ادامه با اشاره به مصوبه‌ای در این باره در شورای سوم بیان کرد: از نظر محاسبات فنی مصوبه‌ای در شورای سوم انجام شد که بر اساس آن هنگام محاسبه نقشه‌های فنی یک ساختمان، حتی اگر دو سال بعد اقدام به ساخت و ساز کنند؛ باید این نقشه فنی مجدداً محاسبه شود. در مدت ۲۵ سال قوانین محاسباتی بسیاری تغییر یافته و پارامترهای جدیدی وارد شده است. بنابراین صاحب ملک نمی‌تواند با همان مجوز ۲۵ سال گذشته ساختمان خود را تکمیل کند و باید اقدام به دریافت پروانه ساخت مجدد کند. حتی اگر این ملک متعلق به یک نهاد خاص باشد؛ باز هم تفاوتی ندارد و باید مانند شهروندان اقدام به دریافت مجدد پروانه کنند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: